Publications
Page 1 of 60
Next
- (2025): Migrationsforschung als Thema der Erwachsenenbildung, in: Handbuch Erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung, Wiesbaden: Springer VS Wiesbaden, 1 - 16
- (2025): Der Aufgaben-Manager - Lern- und Arbeitsaufgaben, Projekte, Lehrgänge und Übungen digital gestützt entwickeln und bereitstellen, : Universität Bremen, Institut Technik und Bildung
- (2025): Rethinking the concept of welcoming culture against the background of skills partnerships, in: OAPublishin: VETNET Trends in vocational education and training research,
- (2025): Artificial intelligence in vocational education and training: A micro, meso and macro perspective from the AI Pioneers project, Ubiquity Proceedings (6), 4
- (2025): Vocational education and training (VET) developments in Central and Eastern European countries after the Soviet era – 35 years later, in: OAPublishin: VETNET Trends in vocational education and training research,
- (2025): Innovative skills for an old vocation – which sub-dimensions of globalisation, digitalisation and sustainability are of relevance for which spheres of activity?, in: OAPublishin: VETNET Trends in vocational education and training research,
- (2025): Multimedia learning environment: Development and design features of learning and work tasks for the sector of applied informatics, in: Towards inclusive and egalitarian vocational education and training: Key challenges and strategies from a holistic and multi-contextual approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, Palma, Mallorca, Spain,
- (2025): Click, learn, succeed: Development of a survey instrument for multimedia learning environments in vocational education and training., in: OAPublishin: VETNET Trends in vocational education and training research,
- (2025): Was ich mal werden kann = Was ich mal werden will? - Zur Relevanz geschlechterreflektierter Begleitung von beruflichen Orientierungsprozessen in der Schule, in: New Gender, Old School? Geschlecht im Kontext Schule, 145 - 157
- (2025): Human-Centricity in Industry 5.0 - A Systematic Literature Review of Practical Implementations, in: 2025 IEEE 8th International Conference on Industrial Cyber-Physical Systems (ICPS),
- (2024): Jugendberufsagenturen: Zwischen regionaler Vielfalt und der Notwendigkeit von Mindeststandards, DENK-doch-MAL.de. Das Online-Magazin
- (2024): Editorial: Die Ausbildungsplatzgarantie ist da – und nun?, DENK-doch-MAL.de. Das Online-Magazin
- (2024): Smartes Lernen in der Logistik: Thesenpapier zu den empirischen Zwischenergebnissen, Bremen : Universität Bremen, Institut Technik und Bildung
- (2024): Innovative Weiterbildung: Didaktisches-Design des SMALO Lern-Ökosystems, Bremen : Universität Bremen, Institut Technik und Bildung
- (2024): Integration durch beruflichen Quereinstieg: Anforderungen an potenzielle Arbeitnehmer/innen aus Sicht von IT-Unternehmen, in: : Universität Siegen Herausforderungen zeitgemäßer Technikbildung im akademischen und berufsbildenden Sektor. Wege zu technischer Bildung,
- (2024): Elektroniker:in. Arbeitsprozesse des Beruflichen Handlungsfelds „Installieren und Inbetriebnehmen von Standard-Elektroanlagen“, : Universität Bremen, Institut Technik und Bildung
- (2024): Elektroniker:in - Lern- und Arbeitsaufgaben für das Berufliche Handlungsfeld „Installieren und Inbetriebnehmen von Standard-Elektroanlagen“, : Universität Bremen, Institut Technik und Bildung
- (2024): Ergänzung des DigCompEDU Rahmenwerks: Skizzierung der Fähigkeiten und Kompetenzen von pädagogischen Fachkräften im Zusammenhang mit KI in der Bildung, Bremen : Universität Bremen, Institut Technik und Bildung
- (2024): Integrating Artificial Intelligence in Vocational and Adult Education: A Supplement to the DigCompEdu Framework, Ubiquity Proceedings (4), 20
- (2024): Supplement to the DigCompEDU Framework: Outlining the Skills and Competences of Educators Related to AI in Education, Bremen : Universität Bremen, Institut Technik und Bildung
Page 1 of 60
Next